چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 18, 2024
جوادی

حوزه/ جوادی گفت: اساس بنیان تمدن اسلامی بازگشت به قرآن، ربوبیت خدا و حاکمیت خداست و اساس مشترک ما مسلمانان قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، محمد حسن جوادی امروز در اختتامیه همایش فرهیختگانی عالم تمدن ساز که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد. اظهار داشت: یک تعریف واحد از لیبرالیسم وجود ندارد و غربی‌ها این مسئله را برای حل مشکلات خود طرح کرده‌اند و فایده‌ای برای جهان اسلام ندارد، امروز به دلیل ترویج لیبرالیسم در دانشگاه، جوانان ما دغدغه مسائل ملی را ندارند و همیشه دغدغه این را دارند که اگر فرصتی به دست آوردند به غرب بروند، دانشگاه‌های ما امروز محل تربیت نیرو برای نیازهای غرب شده است.

وی ادامه داد: اساس بنیان تمدن اسلامی بازگشت به قرآن، ربوبیت خدا و حاکمیت خداست و اساس مشترک ما مسلمانان قرآن است.

استاد دانشگاه ارومیه تصریح کرد: برای تمدن اسلامی باید به مرجعیت قرآن و سیره و سنت معصومین و عقل‌گرایی اسلامی توجه کنیم و عقل‌گرایی تهی از آموزه‌های دینی خطرناک است.

وی ابراز کرد: تمدن اسلامی باید در هنرهای هفت گانه حرف برای گفتن داشته باشد و فقه ما باید به نیازهای جوامع پاسخ بدهد، رهبر معظم انقلاب وقتی تمدن اسلامی را مطرح می‌کنند، استمرار میراثی است که نبی مکرم اسلام برای ما به یادگار گذاشته است.

جوادی خاطرنشان کرد: ترجمه و تقلید غلطی که از لیبرالیسم شده فاجعه آفرین است و آن لیبرالیسم که در غرب وجود دارد باید در برابر همه چیز پاسخگو باشد و ترجمه بسیار ناشیانه‌ای از آن را در بین روشنفکران ما مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: آزادی و حقوقی که از آن مطرح می‌شود لیبرالیسم کلاسیک قرن ۱۸ است که در خود اروپا منسوخ شده و چون از نظر صنعتی ۵۰۰ سال عقب هستیم، روشنفکران ما هم ۵۰۰ سال از غرب عقب هستند.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha